Långpromenader...normaltid...pälshår

 


Matte ropade på mig för att vi skulle ut på långpromenaden. Hon fick koppla mig i sängen, för jag hade inte den minsta lust att gå ut...



Det var ett tag sedan vi gick den här vägen, så det fanns massor av intressanta dofter att undersöka...



Här stannade vi och väntade medan en hundägare med rullator och en mindre hund hade kommit en bit på väg. Matte ville inte att hunden skulle trassla in sig i rullatorn om den inte gillade att jag dök upp. Hundägaren hade tydliga problem med att gå...



Det var mycket folk och jättemånga bilar vid sporthallen och runt skolan. Fotbollsföreningen här i stan hade loppis.





På eftermiddagen följde Robban med på en promenad. Det var bara 2 grader och råkallt ute men det blåste inte lika  mycket idag som tidigare...



Väntar medan Robban knyter om skorna





Matte tycker att jag var fånig som lämnade kvar den här lilla morotsbiten, eftersom jag kunde äta upp det övriga. Hon hade ätit korvgryta och jag fick resterna.





Iris struntade fullkomligt i att klockan hade ändrats till normaltid och att matte kunde få sovmorgon. Själv tyckte jag att det var jätteskönt och hade ingen brådska alls ut i morse heller..

Dessutom vaknade matte i natt av att Iris spydde på mattan. Matte satte på radion: "Nu kommer två-nyheterna för andra gången i natt". Det var precis då som tiden skulle ändras från sommartid till normaltid. 

Matte tror att katten får i sig en massa pälshår, då hon tvättar sig och det är därför hon kräks emellanåt, oftast på nätterna förstås. Matte var tvungen att gå ut i köket och hämta hushållspapper för att torka upp efter Iris, som nu var pigg och sällskapssjuk.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt