Långpromenad....skälla....dålig aptit


 Det blev en blöt morgonrunda och det var inte lite det regnade heller


Det kom ett par eftersläntrare springandes till skolan. Från och med den här veckan erbjuder skolan här intill sina elever på gratis frukost men de här kom väl för sent till det...




Robban skjutsade matte till vårdcentralen för blodprovstagning. Därefter stannade de till vid Granngården för att köpa färskfoder till mig. Hon köpte även godis till Iris om hon nu vill ha det, vilket är mycket osäkert när det gäller den kräsna katten. Hennes älsklingsgodis går inte att få tag på, så matte ska testa det här med tonfisksmak....






När de kom hem följde Robban med på en långpromenad. Regnet hade upphört men det var rått och kallt, tyckte matte


Jag var tvungen att se om matte hängde med oss



...och med jämna mellanrum höll jag koll på matte som åkte bakom oss





När jag hör att Robban kommer in i trapphuset brukar jag skälla för att jag blir så glad och det gjorde jag idag också. En granne sa till honom att det var skönt att höra hunden skälla så att hon visste att jag fortfarande lever...





När vi gick ut för en kortare runda på eftermiddagen sken solen





Min aptit är inte den bästa, så matte försökte locka med lite extra gott i kvällsmaten, så idag fick jag några bitar ryggbiff men jag blev inte hungrigare för det...





Iris höll vakt om sin stol idag igen och då är det bäst att hålla sig på avstånd...

















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt