Vanliga rastrundor...."spöke"...kattsand...

 



Matte tvingade ut mig på morgonrundan strax efter åtta i morse fastän jag helst hade legat kvar i sängen....


Det obligatoriska stoppet. Jag måste ju undersöka vem som har varit här sedan sist?



En skolklass ska tydligen iväg på en utflykt. De gick in i bussen som står där borta...



Matte satt i köket och jag låg i vardagsrummet när jag plötsligt blev jätterädd för någonting oförklarligt och rusade in till matte. Hon förstod ingenting men frågade om jag hade sett ett "spöke" igen? Ja, det dröjde ett bra tag innan jag vågade mig in dit igen och då tillsammans med matte.... 






Vi gick ut på den den längre promenaden ...



Tyckte fortfarande att det var lite obehagligt att gå in...





Matte är helt ledbruten efter att hon städade duschrummet. Hon misstänker av erfarenhet att hon knappt kommer att kunna röra sig i morgon...

Hon har märkt en stor skillnad nu när Iris är ensamkatt. Tidigare var det alltid en massa kattsand på golvet men nu finns inte tillstymmelse till ett sandkorn där och det är ju skönt. Leo skvätte alltid sand så det stod härliga till.

Iris har två kattlådor, eftersom hon vägrar att gå i lådan om det inte är rengjord, t ex nattetid eller om matte är hemifrån några timmar. Hon gillar överhuvudtaget inte alls sanden i lådan utan hoppar lätt i, gör ifrån sig och sedan snabbt ur lådan. Matte har testat i stort sett alla sorters kattsand som finns och den enda som Iris accepterar är Ever Cean och det måste vara med lavendeldoft ...Hon är alltså inte bara kräsen när det gäller maten som serveras...






På eftermiddagen rastade matte mig på baksidan av huset. Vi ska ta en längre promenad senare framåt kvällen. 





Iris passade på att lägga sig en stund i solen...

















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt