Trött...blodvite...dofter...besviken

 



Jag var jättetrött när matte kom in och sa att det var dags för morgonrundan. Klockan var inte ens åtta....

Matte hade då redan varit uppe i någon timme och det på grund av Iris. Katten hade hoppat upp i mattes säng på morgonen som hon brukar göra. Matte hostar upp massor av slem varje morgon och det störde tydligen Iris som klöste matte i pekfingret för att hon inte låg stilla. Det blev ett djupt sår som blödde ymnigt så matte blev tvungen att gå upp och plåstra om fingret.


Iris var inte det minsta ångerfull utan blev bara glad över att få sin frukost lite tidigare än vanligt....





På dagens promenader och rastrundor har jag mest ägnat mig åt att undersöka en massa intressanta dofter. 


Varje runda har alltså tagit sin lilla tid men det har varit skönt väder, 20 grader och svalkande vindar.



Den här doften hade jag väldigt svårt att slita mig ifrån...


...likaså den här. Matte fick ha lite tålamod med mig idag



Det tar på krafterna när jag använder luktsinnet så mycket, så det blev en vilopaus emellanåt...




Robban kommer inte hit denna helg. Självklart blev jag mycket besviken när matte sa det.

Han är kvar i Stockholm och jobbar. Han började 07.30 i morse, då han hämtade kunden i Sundbyberg som kördes till jobbet i Gnesta. Han hämtade honom senare på eftermiddagen för att köra hem honom igen men det var sista gången de hade den här körningen, för kunden har slutat sitt jobb efter många år för att nu studera och vidareutbilda sig istället.

För övrigt har Robban tydligen haft många körningar till och från Nynäshamn idag, där det har varit Skärgårdsmarknad i hamnen. Det var otroligt mycket folk där, enligt Robban. Han jobbar till 20.30 i kväll, då har det gått 13 timmar som är maxtiden för ett körpass.

















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt