De vanliga rundorna...kött....

 


Morgontrött


...och inte såg jag några andra hundar ute heller





Vi tog en kortare runda på förmiddagen. Spännande dofter fanns det både högt....


...som lågt




Trots att matte känner sig helt mörbultad efter gårdagens storstädning av duschrummet, skulle hon rengöra ugnen idag hade hon fått för sig. Det blev hon definitivt inte bättre i kroppen av har jag förstått....




...så det var väl tur att Lena kom över till matte med dagens lunch som var kalops. Det var väldigt gott och mört kött. Det tyckte även jag som sedan fick ett par köttbitar i min mat av matte




Vi tog en längre promenad vid 15-tiden....


...och som vanligt behövde jag en vilopaus på hemvägen. Det var 21 grader varmt och solen tittade fram emellanåt. Det blåste ganska så skönt ändå



Den sista biten längs med skolan är jobbig även om matte kör väldigt sakta



Det är mycket rönnbär på träden i år...





...och nyss spydde Iris i mattes säng, så nu måste hon väl tvätta överkastet igen















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt