Samma runda....halvklart o friska vindar


Nu har vi gått samma runda tre gånger idag, fast med lite variation och det för att jag inte orkar gå någon långpromenad. Jag hade det lika jobbigt förra sommaren



Robban ska lyssna på mitt hjärta på lördag när han kommer hit. Han har ett stetoskop här hos matte. Jag gjorde en ordentlig kontroll av hjärtat på Strömsholm men det fanns inget fel på det då för något år sedan.





Jag blev utskälld av en stor blandras idag, för övrigt har jag inte sett till några andra hundar..



Det har inte varit speciellt varmt idag, halvklart och friska vindar men jag behövde lägga mig och vila en stund i alla fall....


...trött blev jag också


Robban ringde, så jag kunde sitta och vila en stund igen

Han hade fått hämta ut färdtjänstbussen från verkstaden i morse och han hade rätt i att det var ett bromsok som hade havererat. Han har alltså kunnat jobba idag och gör det fram till kl 20.00 i kväll





Iris har inte gjort mycket väsen av sig idag som vanligt. Hon har fullt sjå med att trakassera matte tidigt på morgnarna och det tar väl på krafterna...




Matte har gjort statistiken från föregående veckas försäljning och hon konstaterar att folk verkar leva på hamburgare och pommes frites...





Matte bakade en glutenfri paj på jordgubbar och rabarber som är en mycket god kombination, enligt henne. Hon hade rabarber i frysen och jordgubbarna köpte hon igår.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt