Regnskur, sedan tur med vädret...vakthund?

 


Som vanligt fanns det många intressanta dofter att undersöka under promenaderna


...och här i den nyanlagda parken växer det så att det knakar



Plötsligt började det att regna när vi var ute på förmiddagen...



Matte var helt genomblöt när vi äntligen kom hem. Jag blir inte lika våt för vattnet rinner av mig, då jag har tjock underull



När matte hade duschat och bytt om till torra kläder hade det slutat att regna och solen tittade fram. Så typiskt....




Vi hade bättre tur med vädret på eftermiddagen. Robban hade lovat att följa med på promenaden men det visade sig att han inte kunde det, för han och Lena jobbade ensamma på caféet så han kunde inte komma ifrån...


Även om det inte var så varmt ute blev jag tvungen att vila en stund innan vi fortsatte uppför backen...





Matte tycker inte att jag är någon vidare vakthund, eftersom jag ligger och skäller i sängen och inte ens orkar resa mig upp för att se vem det var som kommer in genom ytterdörren





Iris är mer på alerten och har koll om det kommer någon. Hon släpper gladeligen in vem som helst. 





Jaha, nu ska vi tydligen gå ut igen. Vet inte om jag har någon större lust men blir väl tvungen












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt