Svalare....långpromenad...hundmöte

 


Det var svalare i morse, tack o lov. Det har regnat i natt så det var lättare att andas tyckte både matte och jag



Jag fick syn på en blandras, modell större som jag inte är så förtjust i men han var på alldeles för långt håll...



Redan klockan åtta i morse spelade barn fotboll på fotbollsplanen längst bort. De var så högljudda så de hördes på långt håll...

Senare på förmiddagen var alla planer upptagna av fotbollsspelande lag i olika åldrar





Robban kom och följde med på en långpromenad...



Matte skulle kasta förpackningar i sopcontainrarna men jag fick inte gå närmare för det var fullt med krossat glas på marken...Så himla onödigt!



Det var ett tag sedan jag gick en långpromenad. Det var skönt att sträcka på benen och att det var lagom varmt  väder...Det blåste en hel del men det var bara skönt...



Jag hittade förstås en hel del spännande dofter



Jag fick mycket beröm när jag mötte två taxar som jag var tvungen att passera på mycket nära håll och ändå kunde  hålla mig lugn, trots att den ena taxen var riktigt uppkäftig och gjorde utfall mot mig...





Matte och jag har precis kommit in från en ny runda. Nu blåste det riktigt hårt. Kändes som att det ska bli oväder igen














Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt