Kex....kvavt...blixt o dunder...Leo

 


Matte hade satt på mig halsbandet och selen när jag kom på att jag hade ett kex kvar i sängen sedan gårdagen. Jag rusade in och upp i sängen för att äta upp det innan morgonrundan....


Det blev lite trångt för bilarna vid skolans kök såg jag. Eleverna har ju sommarlov men köket lagar mat till kommunens äldreboenden...





Det var kvavt och 27 grader varmt men solen hade försvunnit så vi tog en lagom lång promenad vid 11-tiden



Framför oss gick de två storpudlarna. Den vita fick syn på mig och blev helt hysterisk förstås. Den grå verkar betydligt mer sansad.


...och så skulle jag uppför den här backen igen. Matte stannade så att jag fick vila en stund





Vid 13-tiden öppnade himlen sig och regnet vräkte plötsligt ner. Det var rena slagregnet. Tur att matte hade tagit in elrullstolen.

Kort därefter kom blixtarna och det åskade precis här ovanför. Ovädret slutade efter en stund lika fort som det började. Jag tyckte att det var lite obehagligt men blev inte så jätterädd men jag höll mig intill matte som var i köket. 


Matte läste sedan att det brinner på flera ställen i Västmanland genom blixtnedslag.



Orädda Iris reagerade inte alls på lite blixt och dunder utan sov lugnt vidare





Här ligger jag framför golvfläkten. Det blåser så skönt från den...

Jag har bara kissat på baksidan av huset resten av dagen. Det är fortfarande oerhört kvavt. Det är 26 grader och solen skiner nu igen.





2008 - 2022

Idag har Leo namnsdag så vi tänker lite extra mycket på  honom. En mycket trevlig och klok katt som lämnade oss alldeles för tidigt..










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt