Sen morgonrunda....regnskur....gräspollen...

 


Kom ut på morgonrundan senare än vanligt för matte väntade på att läkaren skulle ringa. Ja, mig gjorde det inget, morgontrött som jag är....



Matte har fått mer problem med andningen sedan hon slutade med det ena läkemedlet, Serevent för ett par veckor sedan och som hon inhalerade men mådde jättedåligt av. Läkaren sa att hon har inget annat alternativ än att ta Serevent som är luftrörsvidgande för andningens skull + då Flutide som hon inte har gjort uppehåll med och som motverkar inflammation i lungorna.. 

Han föreslog att istället för att inhalera Serevent morgon o kväll bara göra det en gång mitt på dagen. Och dessutom ta Desloratadin mot pollen-/kvalsterallergin som inte underlättar andningen precis. 





På förmiddagen hade de någon tillställning på torget för skolelever på mellanstadiet. Det var bl. a. musik, tal samt priser som delades ut.




På väg ut för att ta långpromenaden på förmiddagen



En mycket intressant doft som jag hade svårt att slita mig från



Dags för vilopaus...



...och strax därpå kom plötsligt en regnskur, lagom så att både jag och matte hann bli genomvåta innan vi var hemma igen..




Vid 14-tiden var jag ute på en kort rastrunda på baksidan av huset. Vi kom ut precis efter att kommunen hade klippt gräsmattan, vilket ledde till att matte fick en massa nysattacker...Hon saknade ju kommunens gräsklippning häromdagen. Idag har de i alla fall varit igång på ett flertal ställen som vi har passerat förbi...










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt