Omvägar...tidig långpromenad...Iris...


När vi var ute på morgonrundan fick vi ta omvägar för att komma hem


Det stod grävskopor och lastbilar i vägen överallt. Äntligen verkar de ha kommit igång med park-och markarbetet vid fritidsgården igen, åtminstone för tillfället



 


Vi tog en tidig långpromenad...


...och då gick jag mest med nosen i marken så att jag kunde inspektera alla spännande dofter


...åtminstone så länge jag orkade


Blev tvungen att vila innan jag fortsatte hemåt...




Jag var ute på balkongen en stund men där var det alldeles för varmt



Ett av mina favoritställen att vila på är mellan fåtöljen, fotpallen och tevagnen. Där får man åtminstone ligga ostörd, så länge matte inte ska sitta där men det gör hon nästan aldrig på dagarna....


Orädda Iris som sover mycket på dagarna nu, bryr sig inte alls om ifall hon ligger oskyddad utan kan ligga precis var som helst på mattorna och golven, så man får verkligen se sig för så att man inte snavar på katten...Det har hänt matte många gånger...










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt