Längre morgonrunda....närgångna Iris

 


Det var lite svalare ute i morse. Det hade tydligen kommit lite regn i natt men marken var knappt fuktig så det kan inte ha varit mycket som kom. Och någon åska hörde vi aldrig....



Och när tänker de bli klara med det här bygget månntro? Nu har det stått stilla länge. Det ska tydligen anläggas en park här.....


Vi tog en längre promenad redan i morse för att slippa värmen frampå dagen...



Vi stannade till vid apoteket och var först på plats. Matte skulle hämta ut sin blodtrycksmedicin...


Det var massor av skolelever på fotbollsplanen och jag hörde dem på långt håll...





Vi tog en kortare promenad vid 11-tiden och då var det betydligt varmare eftersom solen sken och det var 24 grader....


Matte försöker få mig att gå på gräset istället för den varma asfalten men det är jag inte så pigg på...






Så fort matte öppnar min sovrumsdörr springer Iris in för att dricka ur min vattenskål. I morse tvärnitade hon när hon fick syn på att jag låg i biabädden. Det hör ju inte till vanligheten precis men hon är så himla närgången när hon ska inspektera mig. Känns inte alls bekvämt...



















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt