Långpromenad...stor saknad....fullmåne

 


Även när matte hade satt på mig halsbandet så var jag inte så pigg på att gå ut på någon morgonrunda...


Vi hann bara till skolan när mattes husläkare ringde angående blodtrycksmätningen. Inga alarmerande avvikelser hade visats och det hade inte matte trott heller eftersom hon mådde ovanligt bra det dygnet. Hon sa till läkaren att hon mådde bättre och att trycket har stabiliserats mycket sedan hon slutade med både Serevent och den sista blodtrycksmedicinen Esidrex som han hade ordinerat och han höll med om att hon ska utesluta båda två.





Kl 10 tog vi långpromenaden och då fläktade det riktigt skönt. Robban följde med...



Jag blev av med lite mer pälshår....


....men jag orkade inte stå så länge



...en vilopaus blev det lite längre fram på sträckan. Matte hade vatten med sig förstås så jag kunde dricka lite



Här gick det inte fort kan jag lova men så skönt att vi närmade oss hemmet




Matte åkte till Coop för att köpa tvättmedel och passade då på att köpa rabarber. Hon blev så sugen på rabarberpaj och tänkte baka en i morgon.






Idag är det exakt ett år sedan vår älskade Becka hastigt lämnade oss och detta jordelivet. Hon var en stor trygghet för mig, så jag saknar henne jättemycket...Det gör vi alla förstås...💗💗💗


...inte minst Iris som ofta härmade och tydde sig till Becka och fortfarande lägger sig på de platser som Becka brukade ligga och vila på





Det är fullmåne i Skyttens tecken, en fullmåne som sänder ut extra intensiva optimistiska energier. Det är tid för att umgås, fira och delta mer i det sociala sällskapslivet.

Många vill ut och resa och se sig om i världen. Att lära sig något nytt och testa sina gränser lär locka en del. Se dock upp för impulsivitet och rastlöshet! För de allra flesta blir det en mer lättsam och trevligare månad framöver men de som redan nu är ledsna och deppiga kan uppleva den närmsta tiden som ännu jobbigare.

Ett råd är att vistas ute i naturen så mycket som möjligt och få kraft av det.

Vanligt blir ändrat sömnmönster i några dygn, antingen svårigheter med att somna eller orolig sömn under natten.
Och som vanligt vid fullmåne kan trafikproblem och driftstörningar uppstå.

Personer födda i Skytten och Tvillingarna eller har dessa två stjärntecken starkt representerade i sina horoskop kan påverkas extra mycket av dessa energier och det gäller  även personer födda i början av Kräftan och Stenbocken.













Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt