Kortare rastrundor....katter...varm asfalt

 


Det var 16 grader i morse, så vi tog en längre promenad redan då. Senare blev det 26 grader och alldeles för varmt för både matte och mig, så det har bara blivit kortare rundor under dagen



Skolklass hade idrottslektion och mitt bland eleverna gick en ljus katt omkring och strosade. Den verkade inte ett dugg rädd trots att barnen sprang omkring och kastade en boll....


Katten syns bättre här. Den sitter för en kort stund stilla mellan eleverna



Åter en mycket intressant doft som noga måste undersökas



Kan vi gå hem nu?





Matte har ägnat stor del av dagen till skrivarbete åt caféet. Det gällde info om öppettider på Nationaldagen, info om caféets 3-årsjubileum, info om beställning av midsommartallrik samt lunchmenyer för tre veckor framöver.




Passar på att vila. Matte sa att vi snart ska försöka ta en något längre rastrunda....





Matte råkade sätta sig på sin egen säng alldeles intill Iris som låg där och sov. Det gillade inte katten som bet matte i handen...




Matte tjatar så på mig. Hon vill att jag ska försöka gå så mycket som möjligt på det närliggande gräset, på de ställen där det finns gräs men jag brukar inte lyssna...
















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt