Långpromenader...pälsvård...hiss...Glad Påsk!

 


Idag blåste det kyligare vindar igen. Det blev sämre väder ju längre fram på dagen vi kom..Nu ösregnar det. Vilken tur att vi hann in från den senaste promenaden.





Robban följde med på långpromenaden. Här kollar vi på en brandbil som står uppställd vid skolan. Vet inte om de har haft någon brandövning eller om de bara ville visa bilen för eleverna? Jag tyckte att det var lite läskigt när de satte på blåljus och sirener men de stängde av dem ganska så snabbt...


Matte ville att Robban skulle få bort lite pälshår på mig. Jag har börjat fälla en del...


Allt pälshår som lossnade blåste bort på en gång...


Jag blev trött innan han var klar...





Senare på eftermiddagen tog matte och jag en långpromenad igen



Vi stannade till vid sopcontainrarna. Jag passade på att stretcha lite medan matte kastade en del förpackningar...



Här stod jag och filosoferade en stund..



När matte sedan skulle köra in elrullstolen gick inte hissdörren upp ordentligt, så det var med nöd och näppe hon kunde köra in i hissen och hon hann knappt in förrän dörren slog igen bakom henne. Nu fattas det väl bara att det ska bli något krångel med hissen i helgen.



Matte har inga vackra tankar om PostNord heller.. Paketet som skulle vara hos utlämningsstället på Coop idag kommer inte förrän efter påskhelgen. Matte tror inte att det finns något annat företag som hon ogillar lika mycket som PostNord men man får väl vara glad om paketet kommer fram överhuvudtaget. Hon saknar verkligen det gamla Postverket.



Robban är på väg till Stockholm. Han ska jobba extra över hela påskhelgen med att köra färdtjänstbuss...



Och caféet har stängt i morgon på långfredagen och öppet mellan 11.00-16.00 övriga påskdagar. På påskafton serveras påsklunch till den som önskar.
















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt