Regnig promenad...

 


Här stirrar jag in i det otäcka hörnet igen. Vi hade precis kommit hem från en regnig och blåsig långpromenad. Matte tog inga bilder utomhus idag och det hände absolut ingenting spännande. Inte en enda hund såg jag till, knappt några människor heller. 

Matte tänkte vila en stund på sängen och jag tänkte lägga mig nedanför på mattan men det var lite väl obehagligt, så jag gick och la mig i soffan istället efter att oroligt ha vankat runt i lägenheten ett tag först...



Iris låg vid fotändan och sov. Hon blev irriterad när matte sedan reste sig upp för att gå ut i köket och laga lite mat. Iris gillar inte när man stör henne i sömnen men själv tar hon minsann inga hänsyn....






Matte bäddade rent i sin säng i morse, eftersom hon vaknade i natt vid ettiden av ideliga nysattacker och ögon som kliade och rann och då troligen på grund av kvalster. Hon var vaken fram till fyratiden då hon kunde somna om i ett par timmar...Jag fick en tidigare morgonrunda än vanligt

Matte brukar byta sängkläder en gång i veckan och hade tänkt göra det i morgon.










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt