Slask....biltur...kattmat


Idag har det varit bra slaskigt ute. Det kom någon regnskur och det töar fort nu. Riktigt trist väder tycker jag...



Robban kom hit vid tiotiden. Han skulle skjutsa matte till Köpings zoo. Hon behövde köpa mer kattmat...


Iris favoritfoder


Vi fortsatte sedan till Ica Maxi. De var inte ensamma där precis. Det var packat med folk och den stora parkeringen knökfull. Matte gillar inte att åka dit en fredag och framförallt inte innan en storhelg men blir ju tvungen att åka när Robban kan ställa upp.


Bland annat skulle hon köpa våtfoder till Iris också. Den katten äter ju inte vad som helst





När vi kom hem tog Robban en kortare promenad med mig innan han och matte begav sig till caféet. Matte hade köpt en prinsesstårta som hon bjöd Lena och personalen samt  stamkunder på. Robban äter inte tårta eller annat kaffebröd så han blev utan. Det tog väl ett par timmar innan matte var hemma igen...




Matte har fått ett problem i kväll. Ska hon se Djurgården - Södertälje eller Juniorkronorna som möter Kanada?

Det lutar nog åt Dif-matchen ändå. Det saknas spelare hos Dif på grund av skador och avstängning, så i kväll debuterar en 16-åring, Anton Frondell som forward. Spännande!

Förhoppningsvis hinner hon se slutet på JVM-matchen då den börjar en halvtimme senare. Det har ju gått mycket bra för Juniorkronorna hittills med enbart vinster mot Lettland och Tyskland men kvällens match mot Kanada blir inte lätt.




Vid tretiden i natt vaknade matte av att det smällde riktigt rejält igen. Inte kul alls...Jag la mig under sängen i mitt rum..Jag får inte panik i alla fall som Becka alltid fick även om jag blir rädd....

 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt