Snö...bristande matlust...fullmåne

 


Jag blev förvånad över all snö som hade kommit under natten. Nu på eftermiddagen har det börjat att snöa igen


Självklart kom det ut en hel skolklass när vi skulle gå förbi skolan. Vi lät dem gå före oss...


Vi tog bara långpromenaden på förmiddagen. För övrigt har jag gått korta rastrundor här utanför



Kollade om det var Robban som kom men det var det inte...





Min matlust är inte heller som den alltid har varit....


Jag lämnade kvar broccolin som jag i vanliga fall gillar och alltid äter upp





Och det stinker thinner fortfarande på morgnarna när matte öppnar min sovrumsdörr. I morse låg jag under sängen igen. Mellanrummet mellan golv och säng är inte stort så jag kunde knappt ta mig fram...Nu är det iskallt där inne, eftersom matte har haft fönstret öppet hela dagen...





Matte skulle egentligen gjort statistiken idag men fick avbryta då hon har en kraftig värk i bihålorna. 

Hon skrev ändå ut denna information åt caféet, då folk självmant har skänkt pengar till en jultallrik som ska gå till behövande. 

Lena har tagit kontakt med kyrkans diakoni, som har kännedom om vilka det är som behöver det mest. De blev glada eftersom det är många som har det oerhört tufft just nu.





I kväll är det hockey igen. Nu mellan Djurgården - Kalmar på Hovet. Med tanke på skandalen på läktaren på Täljerinken när Dif mötte Södertälje i fredags, så får vi hoppas att Hovet har bättre säkerhetskontroll. Matte har hört av folk som besökte Täljerinken att visiteringen var mycket bristfällig och till och med inte alls. Vi får hoppas att Dif fortsätter att spela som de har gjort de senaste matcherna trots skadeproblem och avstängningar





Det är fullmåne i Tvillingarnas tecken, en eldig energi som kan ge starka känslor, på både gott och ont. Nu handlar det om kommunikation, nyfikenhet och socialt umgänge. Se upp så att du inte blir för spontan och säger för mycket. Tänk först och tala sedan är ett bra råd. Det är också en bra tid att ta tag i saker som du har skjutit upp, men se till att det blir balans mellan arbete och vila. Drömlivet kan också vara extra livligt en tid framöver.

Var extra försiktiga i trafiken! Större delen av landet kan räkna med snö och kallt väder.

Personer födda i Tvillingarna och Skytten eller har dessa tecken starkt representerade i sina horoskop kan känna av de här energierna extra mycket.
















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt