Snöar....veterinär...väntan...oroliga

 


Det har snöat mer eller mindre hela dagen och det är -7 grader. Jag fick en något längre morgonrunda eftersom jag skulle åka till veterinären men annars har vi inte har inte tagit någon längre promenad i snöyran.



Här stod det en övergiven cykel som jag blev lite nyfiken på



Robban skjutsade oss till djurkliniken. Jag blir alltid lika glad när jag kommer dit och hade inga problem med att ställa mig på vågen. Jag hade behållit min matchvikt, 24,6 kg. Matte trodde att jag hade ökat i vikt men det är väl min tjocka underull som gör så att jag ser tjockare ut.  


Väntar på att få komma in till veterinären...Väl inne hos veterinären var det inte lika kul. Robban fick sätta på mig en munkorg. Hon klämde och kände på mig precis överallt och det var inte så skönt precis...


Här väntar vi på att sköterskan ska komma och ta blodprover på mig men jag ville helst gå ut därifrån. Munkorgen åkte på igen men jag var jätteduktig och lyfte upp frambenet när hon tog proverna. Hon fyllde flera rör.

Innan vi gick in på djurkliniken lyckades Robban få urin i en burk när jag kissade, vilket de var väldigt tacksamma för.

Nu får matte vänta i cirka en vecka innan hon får svar på proverna. När det gällde min ökade oro och ängslan kan det bero på en begynnande senildemens. Något som matte faktiskt har misstänkt. 


Matte köpte Aptus Relax, ett tillskott i form av tuggbitar och som har en lugnande effekt på hundar. Det innehåller bland annat, grönt te och B1-vitaminer. Jag har fått det tidigare vid smällarhelger men jag gillar det inte alls. Matte gömmer en bit i maten men jag lyckas undvika att äta upp den ändå, så det blir nästan med tvång som jag måste svälja den. Det står att de kan ges som godis. Nej, inte till mig i alla fall.



Jag fick ett förband runt benet när de hade tagit blodprovet och genast började jag att halta. Matte tyckte att jag var bra fånig.





Robban kom hit med hamburgare och pommes frites till matte, något hon äter väldigt sällan. Hon vill varken ha bröd eller dressing på hamburgaren...




Matte har gjort föregående veckas statistik. Torsdagens "Flygande Jakob med ris" var den absolut populäraste rätten. Därefter kom tisdagens "Raggmunk med fläsk o lingonsylt". 

Grillkorven var populärast på à la carte-menyn med 90 grams hamburgare som klar tvåa.






Nu är vi oroliga allihop. Lenas barnbarn, 5 år med diabetes 1 är inlagd på Västerås sjukhus. Han bor hos sin pappa denna vecka. Pappan fick åka in till barnakuten igår kväll, då pojkens allmäntillstånd har blivit sämre och febern inte har gått ner, trots febernedsättande och Kåvepenin pencillin. Läkarna vet inte vad orsaken är ännu så länge. Omfattande undersökningar görs. Nyss hämtade Robban upp pojkens mamma på hennes jobb i Arboga för att skjutsa henne till sjukhuset. Nu håller vi tummar och tassar för att läkarna hittar vad som felas och att pojken tillfrisknar snart...










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt