Beröm...hundmöten...fullmåne/månförmörkelse...normaltid

 


Jag fick jättemycket beröm av matte idag när vi tog långpromenaden. Jag tror att stans alla hundar var ute då och jag skötte mig helt prefekt vid varje möte. Tyvärr hade förstås matte inte något godis att bjuda på men jag fick det när vi kom hem. Här fick jag möte med den stora blandrasen. Han bar på en fotboll, så han kunde inte skälla som han brukar göra....



Här fick jag först möte med en springer spaniel, strax därefter kom en cocker spaniel och en stund senare kom en borderterrier. Ju längre vi gick desto fler hundar dök upp, en långhårig tax, en kinesisk nakenhund, en större svart blandras. Alla möten gick lugnt tillväga förutom att jag blev ordentligt utskälld ett par gånger, först av en mops och sedan av en dvärgschnauzer



Jag har också sett eller hört hundar på avstånd





På eftermiddagen följde Robban med på en långpromenad, innan han gick till caféet för att tillaga viltsås till renskavsrullarna. Då mötte vi inte en enda hund...





Idag är det fullmåne och samtidigt månförmörkelse. En månförmörkelse inträffar bara när det är fullmåne, när solen, jorden och månen ligger i linje, med jorden i mitten. Jordens skugga träffar månen som därmed blir förmörkad.

Denna fullmåne ger starka energier, övervägande positiva. Konstnärliga, kreativa personer kan få stark inspiration till att sätta igång nya projekt. Bra tid även för planering inför framtiden. Hemmet och privatlivet ligger annars i fokus, även om umgänge med vänner och nöjen är god avkoppling. Vistelse ute i naturen under den ljusa tiden av dagen är bra för både kropp och själ.  Se upp för rastlöshet och impulsivitet och ta inga viktiga beslut innan du har fått tillräcklig och korrekt information. 
Vissa personer kan ha en mycket orolig sömn några nätter  framöver. 

Personer födda i Oxen men även i Skorpionen eller som har dessa stjärntecken starkt representerade i sina horoskop kan påverkas extra mycket.




Och så ska klockan ställas om till normaltid igen. Matte vill ha normaltid året om och jag håller med. Det blir jobbigt en tid framöver för oss djur som är rutinbundna. 





Matte såg fotbollsmatchen Brommapojkarna - Djurgården.
DIF vann med 2-1. De första 20 minuterna var BP klart bäst, innan Dif tog över.














Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt