Dofter o åter dofter...hög smäll...kattmat

 


Dagens väder var ungefär likadant som igår, mulet på förmiddagen och sol som tittade fram senare på dagen...



Jag ägnade långpromenaden åt att undersöka alla dofter som jag kom åt..Vi blev tvungna att bitvis ta en annan väg på grund av alla markarbeten och hinder


...det fanns en hel del spännande information


Det är alltid kul att upptäcka nya dofter på platser som vi sällan går förbi...

På hemvägen skulle ta närmaste vägen förbi skolan för att slippa gångvägen som är täckt med alla ekollon. Då hände det som inte får hända. När vi hade kommit halvvägs uppför gångvägen brakar världens smäll av bakom ryggen på oss. Jag blev jätterädd, så matte hade fullt sjå att lugna ner mig så att vi kunde gå vidare. Vi vet inte vad det var som smällde så högt? Det lät som en detonation av något slag....




På eftermiddagen ville jag inte gå ut men matte tvingade mig förstås. Jag var fortfarande lite skärrad efter den plötsliga smällen så jag kunde inte koppla av och kissa ens



Matte tog ut mig på baksidan av huset lite senare. Här kollar jag in två små flickor och deras mamma när de ska ställa in sina cyklar i cykelförrådet. De är från Ukraina och bor i uppgången bredvid oss..



Matte åkte till Coop för att köpa kattmat. Iris har ätit denna blötmat under hela sitt liv och hon gillar den. Ica här i stan har tyvärr slutat sälja detta märke



På helgerna äter hon denna blötmat och den gillar hon ännu bättre men bäst gillar hon torrfoder och där har hon två sorter att välja på dagligen...Hon är väldigt kräsen när det gäller mat, så det är sällan någon idé att prova något nytt...

Mattes väninna som var så snäll och skickade Iris  älsklingsgodis, Whikas Dentabites till henne, skickade även med en liten påse med Royal Oral Care torrfoder för att Iris skulle få testa det. Matte har lagt fram några av dessa torrfoderbitar varje dag men Iris totalvägrar att äta dem...













Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt