De vanliga promenaderna....smällare

 


Under morgonrundan, då vi kom i jämhöjd med skolans köksingång så smällde det igen. Nu lät det som ett smatterband som avfyrades. Det var tre-fyra grabbar som tydligen hade väldigt kul och det precis utanför skolans ena entré. Frågan är varför de inte var inne i skolan istället, eftersom lektionerna hade börjat? Det här hände strax efter åtta..Det matte mest reagerar på, förutom att smällarna är ett himla ofog och att jag blir rädd, är varför ingen vuxen i skolan tycks reagera? Någon måste ju ha hört oväsendet precis utanför husväggen..





Vi har tagit dagens vanliga promenader, även om sträckan varierar. Vädret var som igår. Solen tittar fram på eftermiddagen...



Fotbollsplanernas robotgräsklippare vilar tydligen idag



Det står banne mig stora arbetsfordon överallt



Matte måste hitta nya vägar var och varannan dag men inte mig emot..



Här kände jag doften från god mat som kom från ett hus som vi passerade förbi


Matte har inte gjort många knop idag. Hon körde en maskin tvätt igen. Hon duschade och tvättade håret innan duschrummet blev fullt med tvätt som hängdes på tork igen.


Hon har förstås dammsugit men det gör hon varje dag. Robotdammsugaren som hon fick använder hon inte alls, eftersom den inte kommer åt överallt. Framförallt blir hon irriterad över att mitt pälshår gärna hamnar på svåråtkomliga ställen som hon sedan ändå måste städa bort separat.


















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt