Promenader...biltur...korv...


Som vanligt tog matte och jag en långpromenad på förmiddagen men lite tidgare än vanligt. Det var riktigt skönt väder tyckte både matte och jag...



...och ett par grässtrån tuggade jag i mig


De där hundarna har jag inte sett tidigare. Det var två långhåriga taxar. De låtsades inte se mig utan skyndade  snabbt förbi...



Mycket intressant...




Robban kom för att skjutsa matte till Ortopedteknik på Västerås sjukhus. Han skulle egentligen ha jobbat idag men bytte arbetspass. Nu är han ledig till fredag.

Matte skulle prova ut specialskor pga hennes skillnad på benen som gör att kroppen blir snedbelastad. De hade stort sortiment att välja bland. Hon köpte ett par sköna sandaler som hon fick med sig idag och beställde ett par kängor som hon får hämta i oktober.


Besöket tog en timme. Sedan rastade Robban mig intill sjukhuset





Sedan åkte vi till Carlströms för matte skulle köpa lite gott kött när vi ändå var i Västerås. De har ställt upp en egen korvkiosk utanför butiken. Matte och Robban köpte en varsin varm baguette med korv och surkål i som tydligen var jättegod enligt båda två. Jag tror att Robban tog chorizo och matte grillkorv. Matte köpte också en kokt korv till mig men hon fick två eftersom de var till mig...Så snällt och så gott!

Matte rekommenderar det gatuköket med sina goda korvar om ni har vägarna förbi Västerås dagtid. 





När vi kom hem följde Robban med på en längre promenad innan han skulle till caféet kl 17.00 för att avlösa annan personal..





Nu är jag trött och behöver vila en stund...








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt