Hundgodis...störtskurar...åska

 


När vi tog morgonrundan vid åttasnåret var det jätteskönt ute, mulet och lagom varmt. Jag hittade till och med lite gott fräscht gräs...



Hela morgonen har matte fixat i ordning hundgodispåsar till caféet, inför SM-tävlingarna i lydnad och rallylydnad här i stan i nästa vecka. Och jag fick några smakbitar av kex som hade gått sönder. Så gott! 

Matte får fortsätta i morgon för det dammade en del om kexen så hon fick nysattacker av det också, så nu var det inte bara i sovrummet som nysningarna kom. Hon längtar efter filtret till luftrenaren som hon har beställt men har ingen aning om när det kommer. På mejlet från Philips står det att det är på väg men vad innebär det egentligen? 

Tidigare kunde man köpa det på Media Market i Eskilstuna men de har slutat sälja filtren i butiken.




När vi sedan skulle ta långpromenaden vid 10.30-tiden hann vi bara till skolans köksingång när himlen plötsligt öppnade sig och rena skyfallet öste över oss. 



Det var inte måttligt var det regnade. Vi fick vända vid fotbollsplanerna och bege oss hem igen. Matte var plaskvåt ända in på kroppen Alla kläder kunde vridas ur och varken de eller sandalerna har torkat ännu. Ja, jag blev ju också blöt men vattnet rinner av min tjocka päls, så jag blir aldrig riktigt genomblöt...



Vid 14-tiden skulle vi ta långpromenaden som inte blev av tidigare. Regnet hade upphört, men vad hände då? Jo, det började åska i stället.


Jag får inte panik men jag tycker att det är riktigt obehagligt med mullret, så jag hade bråttom hem. Det blev en snabb promenad med andra ord...

Och vi eller rättare sagt matte hade tur för vi hann inte mer än hem, så kom det ett nytt störtregn. Hon hann precis köra in elrullstolen när det var dags igen...Nog för att det behövs regn alltid, men det kan väl komma i måttliga mängder, sa matte som nu var glad över att hon inte behövde duscha och byta om till torra kläder igen.



Iris bryr sig inte om någon åska utan hon sov i godan ro. Jag tror inte det finns något som kan skrämma den katten faktiskt...







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt