Två långpromenader...väntan...

 

Vi tog långpromenaden tidigare idag och då var det riktigt skönt väder ute, även om matte tyckte att vindarna var lite väl kyliga


Vi fick möte med en bekant som matte naturligtvis måste prata med. Jag sätter mig alltid ner och väntar tills de är klara så att vi kan gå vidare. Något har jag lärt mig från kurserna i alla fall...



Några elever spelar fotboll ser och hör jag...



Det blev ett stopp vid alla de 24 lyktstolparna som vi passerar förbi när vi går den vanliga långrundan. Jag upptäckte nya dofter i stort sett vid varje stolpe... 



Jag är inte så förtjust i att gå förbi skolan pga högljudda grabbar men matte har lärt sig när de har raster, så att vi kan undvika att ta den vägen då. Nu hade de lektion utomhus men det var ganska så lugnt..





Matte var iväg till frissan. Jag fick ligga inne i mitt sovrum under tiden för att jag inte skulle skälla på alla ljud ute i trapphuset. Jag tyckte att det tog lite väl lång tid innan matte kom hem igen men det visade sig att hon hade besökt caféet också för att ta en kopp te och få en pratstund med ett par bekanta gäster...




Det bästa var väl att hon fick med sig Robban så att han kunde följa med på en långpromenad igen. Jag blev bra snopen när det var han som kom in och hämtade mig...


Här står jag och gäspar medan matte kastar förpackningar i containrarna



Jag tog en liten vilostund i skuggan även om det inte var speciellt varmt.. 





Iris var mer intresserad av nejlikorna än av fotbollsmatchen i bakgrunden

Matte kollade på derbymatchen DIF - AIK igår, där en grupp AIK-supportrar helt spårade ur och skämde ut sig totalt, så att matchen behövde avbrytas och en stor polisstyrka, några med hundar måste tillkallas. Det var rena turen att inte DIF:s målvakt blev skadad när de slängde bengaler och annat olämpligt in mot målet.


Vi får hoppas att inte någon på läktarna blev skadad under kaoset. Trist om folk inte ska våga gå på dessa derbyn framöver. Vanligt folk på stan hade ju också blivit misshandlade innan matchstart. AIK:s sportchef avgick idag. Trist för deras spelare ocksp

DIF vann matchen helt rättvist med 1-0.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt