Varmare vindar....påsk...


 Det var varmare ute idag. Blåsten var inte alls lika kall som tidigare så det var riktigt skönt..Jag har gått två långpromenader men det hände inte mycket på dem. Två mindre hundar har vi mött. De skötte sig jättebra och det gjorde jag också...Den ena hundägaren sa att hennes hund brukar skälla på grund av osäkerhet men denna gång var han tyst...



Många intressanta dofter har jag förstås undersökt...



...det doftade gott från äldreboendet också



...men man blir trött av promenaderna. Kanske vårtrötthet?



Även om jag har gått och dragit benen efter mig större delen av promenaden så får jag bråttom när vi närmar oss schäfern som brukar ligga ute i trädgården....Det gjorde han idag också. Jag fick bara ett mindre utbrott när jag fick syn på honom...Matte tycker att jag är fånig eftersom schäfern inte alls bryr sig om mina utfall...





Matte har varit hos fysioterapeuten idag. Hon kollar alltid mattes reflexer och styrka i benen, fötterna och tårna på grund av nervsmärtorma och domningarna. Reflexerna var bättre och matte var betydligt starkare i både ben, fötter och tår, trots att hon hade domningar i höger ben och då främst i låret, runt knäet och i ett par tår som vanligt. Det var ju positivt att det har gått åt rätt håll ändå, så länge det varar...






Även om matte inte firar påsken något speciellt så har hon lagt på några påskdukar och ställt påskris i en vas utan vatten i. Eftersom matte lider av björkpollenallergi så vill hon inte att riset ska slå ut. Det blir ändå en fin färgklick i rummet, säger hon. 













Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt