Långpromenad....hundmöten...grus o åter grus


Så skönt det är att passera skolan nu när det är lugnt och stilla. Den här veckan har eleverna sportlov...



Vi tog den här vägen för att matte skulle kasta hushållssopor men vi fick vänta tills sophämtarna var klara och körde iväg...



Idag fick jag beröm när vi först mötte en rottweiler och sedan en stor svart blandras. Jag skötte mig perfekt vid båda mötena...



Det är jobbigt att gå en långpromenad och inte var det skönt väder heller. +2 grader, kalla hårda vindar och snökorn som blåste rakt i ansiktet



Vi tog genvägen över skolgården när vi skulle hem





Iris ska vara glad som slipper gå ut i det här vädret






Matte var tvungen att dammsuga idag. Hon har inte kunnat göra det på flera dagar för de jobbiga domningarna i högra benet och i foten. Det lät som om hon dammsög i ett grustag. Troligen drar även jag och inte bara elrullstolen in en massa grus för det fanns grus precis överallt, i både mitt och mattes sovrum och i köket. Elrullstolen åker ju bara rakt in genom hallen och in i vardagsrummet där den parkeras på en matta. Snacka om att det rasslade av grus  när det åkte in i dammsugaren.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt