Runda i ösregn...pälshår...resa...

 


Ytterligare en morgonrunda i ösregn. Matte väntade i drygt en halvtimme innan vi gick ut för hon hoppades på att regnet skulle avta. Det gjorde det inte förrän vi var hemma igen..




Robban är ledig till torsdag, så han följde med på långpromenaden. Här tog han mig åt sidan för att jag inte skulle göra något utfall mot Siberian huskyn som kom springandes intill sin matte som cyklade...


Åter en övergiven cykel. Jag ville komma åt ett grässtrå bakom pedalen. Jag är noga med vilka grässtrån jag vill ha


Det kändes som om halva jag försvann när jag blev av med en massa pälshår...


Här har jag fått syn på den vita katten som är så lik vår Leo och som jag saknar jättemycket...


Matte och jag tog en promenad vid 14-tiden, då hade det precis slutat att regna. Regnskurarna har avlöst varandra idag igen..


Det såg ut som det var en bulldog av något slag som gick där borta. Jag har inte sett den hunden tidigare...



Jag stannar ofta vid den här stenen, för det finns alltid  någon intressant information här



Matte har kollat på fotbollsmatchen Mjällby - Djurgården. DIF vann med 0-1 men vad jag hörde av matte var det en riktigt dålig match med mycket slarvspel. Mjällby var bättre i andra halvlek men målen uteblev för dem.




I morgon hinner jag nog inte blogga, för jag ska följa med när Robban skjutsar Lenas son till Växjö, där han ska vistas under en semestervecka. Jag tror att det tar hela dagen innan vi är hemma igen...






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt