Hundgodis...regnskur....hiss...Iris

 


Jag var ganska så trött när matte tvingade ut mig på morgonrundan strax före åtta, vilket är lite väl tidigt för mig...


...och som vanligt mötte vi "Bingo-mannen" som var ute på sin morgonpromenad. Jag la mig ner, eftersom jag förstod att det skulle ta en stund innan de hade snackat klart





Robban är ledig idag. Han kom för att hjälpa matte med att hämta ett paket från Zooplus som fanns på Coop med hund-och kattmat samt detta godis till mig. 


De här godisbitarna är jättegoda och finns i olika smaker




Robban hämtade mig i bilen. De hade stannat till vid Ica också. Matte skulle hämta ett annat paket där och köpa lite grönsaker och batterierna som hon glömde köpa igår.

Vi tog en promenad innan Robban skulle hämta Lena som fick vara ledig resten av dagen från caféet, efter det att hon hade lagat dagens lunch som blev "Spagetti och köttfärssås". 

Stor del av deras lediga tid tillbringade de vid pantmaskinen på Ica Maxi. De hade med sig fem stora svarta sopsäckar fulla med burkar och jag tyckte Robban sa att de har lika många, om inte fler kvar att panta. Matte begriper inte att folk dricker så ofantliga mängder med läsk.





Vid 13-tiden sa matte att vi skulle ta en promenad igen. Hon ville gå innan regnet kom. Jag hade inte den minsta lust...


Vi hann inte långt förrän himlen öppnade sig...


Regnet eskalerade snabbt, så långpromenaden blev inte så lång som matte hade tänkt sig. Matte hade bara en klänning och en tunn tröja på sig och blev alltså ganska så genomblöt...Sedan har regnskurarna avlöst varandra...





Och jag lovar att hennes humör inte blev bättre av att hissen krånglade igen. Matte gick in med mig och sedan ut igen för att köra in elrullstolen. Då började hissen gå i mycket sakta snigelfart uppåt. Det värsta är ändå det dånande oljudet som den för under tiden. Hissen stannade så småningom mellan två våningar. Till slut kom hon ner till rätt våningsplan och kunde köra in hit. 

Matte var ganska så irriterad och skrev en utförlig felanmälan på hyresvärdens hemsida. Då upptäcker hon att de har semesterstängt och tar inte emot någon felanmälan överhuvudtaget. Vid akuta fel, kontakta Securitas!...."suck", så det var ju lika bra att hon inte ringde på telefontiden om spisplattan heller. Nu får hon vänta tills semestern är över.





Iris väckte matte klockan sex i morse. Envis är hon också och ger sig inte förrän matte är helt vaken. Varför hon gjorde det kan man ju undra, för hon la sig att sova strax efter, medan matte inte kunde somna om. Undrar om matte ångrar att hon låter sovrumsdörren stå öppen sedan Becka försvann? Förut var den stängd nattetid. Becka kunde inte komma till ro om närgångna Iris var i rummet.



















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt