För varmt...korta rundor...soleksem...Leo


 Jag hittade i alla fall ett par ganska så fräscha grässtrån att tugga i mig



...men det har varit för varmt för både matte och mig ute idag igen, 28 grader och solen som skiner..


Vi kom bara till skolans köksingång, där skuggan räddade mig för en liten stund...



...och de här stackarna tyckte både jag och matte synd om. Det är hundar, mest schäfrar tror jag, som tränar i värmen inför SM i lydnad som går här i nästa vecka..Hoppas att det är svalare då 🙏 även om det inte låter kul i mina öron att en massa schäfrar och andra hundar ska komma hit.



Det ser ut som en Jack Russell som hundägaren går med där borta. "Vi ska inte gå ifatt den", sa matte och stannade till en stund. Hon vet att den rasen inte tillhör mina favoriter





Både matte och jag får hålla oss inomhus så mycket som möjligt och det är ju lite trist. Det går inte ens att vara ute på balkongen för där är det stekhett..


Och självklart är det dags att byta ett filter i luftrenaren som står i mattes sovrum och det kan hon bara beställa över nätet, så det lär dröja ett tag innan det kommer. Tidigare fick hon meddelande genom mobilen i god tid innan filtret behövde bytas ut men den kopplingen har tydligen försvunnit.

Det går inte att ha fönstret öppet i sovrummet på grund av trafiken precis utanför. Dessutom kommer det in en massa partiklar som matte med sin astma inte vill andas in. Luftrenaren är verkligen effektiv som fångar upp det mesta. Det märks när den inte är igång.




Matte har ju soleksem på höger arm. Efter att ha provat flera olika salvor, både från recept och utan, så köpte matte Bephanthen i förra veckan, eftersom ingen förbättring skedde. Den intensiva klådan och svedan har lagt sig betydligt med denna salva, så det är ett tips för den som drabbas av soleksem eller brännskada. Lena använde den på sin svåra brännskada som hon fick för två år sedan.





2008-11-19   -   2020-10-22

Idag är har Leo namnsdag och då tänker vi extra mycket på vår fina Leo som finns i katthimlen nu. Det var en katt som jag verkligen gillade och vi alla saknar honom...



















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt