Ombytligt väder...kvällsrunda


 I morse tittade solen fram. Det var vindstilla och riktigt skönt ute...


Jag tog god tid på mig att undersöka de intressanta dofter som jag hittade 



...och det fanns gott om dem




Lite skillnad mot i går morse då marken var täckt med snö och det bara var blött och slaskigt överallt....





Det var inte lika kul när vi skulle ut på långpromenaden. Vi hann bara runt knuten innan det började regna. Matte kortade av promenaden eftersom regnet bara eskalerade. Det är inte bra för hennes hälsa om hon blir blöt och nerkyld. Tack o lov hade hon den tjocka vinterjackan på sig men blev tillräckligt blöt och kall ändå...Enligt väder-appen skulle inte regnet komma förrän framåt kvällen...





Jag blir faktiskt lite trött av det här vädret...




Vid 16-tiden kom solen fram igen





             
Matte har kollat på matchen mellan Djurgården - GAIS som slutade nyss med 1-0 till DIF





Lena kom för att ta kvällsrundan med mig. Hon tog en längre sträcka än vad jag brukar ta på kvällen, så jag stretade emot lite grann men det slutade med att hon fick som hon ville.

Lena hade med sig en present till matte. Godis som låg i en vacker glasvas som var dekorerad med en jättefin katt. Det är samma kvinna som har målat den som har gjort de fina betongfigurerna som matte fick nyligen. Dessutom fick matte två chokladkakor. Precis vad hon behövde.


 





























Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt