Långpromenad...tova...skön blåst


Idag är det 26 grader men solen gassade inte så det gick lättare att ta en längre promenad....Robban kom hit för att låna mattes dator en stund, precis när matte och jag skulle gå ut, så han följde med oss...


Jag saknar faktiskt damerna som alltid brukade sitta ute på demensboendets altan och vinka till mig. Har bara sett dem en enda gång hittills i sommar...



Mot slutet på promenaden blev det varmare igen...



Matte hade vatten till mig med sig förstås..



Det blev en paus i skuggan. Vi mötte inte en enda människa eller hund på hela promenaden men i bakgrunden spelar ett gäng pensionärer boule..



Jag såg helt oförstående ut när matte kom för att bädda sin säng men självklart fick jag hoppa ner från sängen..





Matte bakade en ny glutenfri knäckig paj med jordgubbar och rabarber i morse



Robban hjälpte matte att klippa bort en tova som satt väldigt marigt till ur Iris päls. Hon var ovanligt samarbetsvillig, något vi inte alls är vana vid när det gäller den katten...




Vi har precis kommit in från en kort rastrunda. Nu är det 25 grader och det har börjat att blåsa upp. Så skönt med svalkande vindar!










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mattes alla hundar....

Långpromenad...stor saknad....fullmåne

Iris sysselsätter matte..promenader på ny asfalt